第一次聽到,就讓我很感動的歌曲,一切盡在不言中(心有靈犀)

其實when you say nothing at all 可以翻譯成一切盡在不言中,或是不言而喻、默契,不過這樣又太沒有感情了,所以我想用:心有靈犀

當你遇到一個你很愛又很心靈契合的人,就可以唱這首歌給她聽了

It's amazing how you can speak right to my heart
Without saying a word, you can light up the dark
Try as I may I could never explain
What I hear when you don't say a thing

The smile on your face let's me know that you need me
There's a truth in your eyes saying you'll never leave me
A touch of your hand says you'll catch me whenever I fall
But you say it best when you say nothing at all

All day long I can hear people talking out loud
But when you hold me near, you drown out the crowd

Try as they may They could never define

What's being said between your heart and mine

The smile on your face
Lets me know that you need me
There's a truth in you eyes
Saying you'll never leave me
A touch of your hand
Says you'll catch me
If ever I fall

Yeah, you say it best
When you say nothing at all

The smile on your face
Lets me know that you need me
There's a truth in your eyes
Saying you'll never leave me
A touch of your hand says you'll catch me
If ever I fall
Yeah, you say it best
When you say nothing at all

中文:

真是驚人,你竟能讀出我的心。 
不用多說一句,你就能照亮這夜空。 
我嘗試著,可還是無法解釋這些
心有靈犀的感覺。

是你臉上的笑容,讓我明瞭你需要我。 
從你眼中看到你說你從未離開我 
透過你的手心,傳遞給我,不論我遇到什麼挫折,你都會支持我。 
你說一切盡在不言中是最好的。

漫長的日子裡我總是聽見人們大聲喧嘩。 
你的擁抱驅散了所有煩憂。 
沒有人可以了解
我倆內心的交流

是你臉上的笑容,讓我明瞭你需要我。 
從你眼中看到你說你從未離開我 
透過你的手心,傳遞給我,就算我遇到什麼挫折,你都會支持我。 
你說一切盡在不言中是最好的。 

同場加映:SHE 對號入座

arrow
arrow
    文章標籤
    when you say nothing at all
    全站熱搜

    快樂小藥師 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()